Det finns folk till allt!

Idag kom vårat efterlängtade bredband. Det stog att det skulle hämtas på hemköp i lindö, konstigt tyckte vi med tanke på att vi bor i klockaretorpet och allt annat brukar komma till ok i skarphagen. Men vi åkte dit ändå, malin skjutsade oss snäll som hon är, tack malin:) väl framme lämnar vi fram lappen till "post gubben" men han hittar inte paketet, han letar och letar men nej, det finns inte där. Han säger då att posten måste skickat ut lappen för tidigt. Då frågar jag varför dom skulle göra det, han säger drygt att det har han ingen aning om. Vi berättade att vi bodde i klockaretorpet och tyckte det var konstigt att vi skulle åka ända till lindö för att hämta det, han sa inte ett ord. Sen gav han tillbaka lappen och sa"den finns väl någon annan stans i Sverige" då blev jag jävligt irriterad och frågade "men finns den här på måndag då eller?" han svarade drygt "det vet jag inte"
fy fan vilken dryg människa, han hjälpte oss inte med någonting. Försökte inte ta reda på vart paketet hade hamnat och han bad inte heller om ursäkt. Han har verkligen hamnat på fel arbetsplats, han kunde inte svara på något som hade med hans jobb att göra. Det här skulle hans chef få veta, nästan så man får lust att ringa. Sjukt irriterad blev jag!
vi bestämde oss i alla fall för att åka till ok i skarphagen för att kolla ifall det kommit dit och det hade det. Till skillnad från mannen från hemköp var denna man väldigt trevlig, vi förklarade att det stod att vi skulle till hemköp i lindö för att hämta paketet och att det inte fanns där. Han läste då upp postnumret på lappen och frågade om det stämde och det gjorde det ju inte. Men postnumret på paketet stämde så därför hade det kommit rätt. Svårt för han på hemköp att tänka så långt, han jobbar ju fan med det. Borde väl ringt någon klocka när vi sa att vi bodde i klockaretorpet, men nej,nej. Tröga människa!

Nu ska jag umgås med min mor. Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Sarah

det finns idioter över allt! Skönt att det gick bra till slut ilf =)

Postat av: malin gustafsson

hahah vi hittade det förlorade paketet till slut "någon stanns i sverige" hahaha

2009-02-14 @ 11:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback